Privacybeleid
Freesun hecht veel waarde aan uw vertrouwen in onze organisatie. Op deze pagina informeren wij je over de wijze waarop wij omgaan met je persoonlijke gegevens.
In dit document vertellen we je welke categorieën persoonsgegevens we precies verwerken, waarom we dit doen en met wie we je persoonsgegevens kunnen delen. Bij onze verwerkingen houden wij ons aan privacyregelgeving, waaronder in ieder geval de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG. Dit betekent onder andere dat wij:
HOE VERZAMELEN WE PERSOONSGEGEVENS
We verzamelen de volgende persoonsgegevens wanneer je onze website bezoekt of onze app gebruikt:
Wanneer je met ons een reisovereenkomst sluit of een product aanschaft in de FreesunWebshop, kunnen we de volgende gegevens verwerken:
Wanneer je contact met ons opneemt of andersom, of in het kader van acties en dienstverlening, kunnen we de volgende gegevens opslaan:
Persoonsgegevens die we van andere bronnen ontvangen:
WETTELIJKE GRONDSLAG VOOR HET VERWERKEN VAN PERSOONSGEGEVENS
We verwerken je persoonsgegevens op basis van de AVG:
Medische of andere gevoelige of bijzondere gegevens verwerken wij uitsluitend in die situaties waarin dat onder de AVG expliciet is toegestaan. Bijvoorbeeld als we je uitdrukkelijke toestemming hebben, als het nodig is om jouw vitale belangen of die van iemand anders te beschermen en je fysiek of juridisch niet in staat bent om toestemming te geven, als het nodig is om juridische vorderingen neer te leggen, uit te oefenen of te verdedigen, of als het gaat om redenen van zwaarwegend algemeen belang.
DOELEINDEN
We leggen je graag uit waar we je persoonsgegevens voor gebruiken.
Voor het leveren van de reis en producten
Je persoonsgegevens zijn noodzakelijk om je boeking te beheren en om de producten en diensten te leveren die jij graag van ons wilt afnemen.
Ten behoeve van de bedrijfsvoering en het verbeteren van onze diensten
Op basis van de persoonsgegevens die je achterlaat, proberen wij onze diensten en producten te verbeteren. Hierbij kan gedacht worden aan onze website, de app en aanverwante producten. Om je persoonsgegevens te beschermen, om fraude en misbruik van onze diensten tegen te gaan, houden we toezicht op het gebruik van onze producten.
Het kan voorkomen dat we je persoonsgegevens gebruiken bij veiligheidsoperaties, ongevallen of vergelijkbare incidenten en voor medische en verzekeringsdoeleinden. Daarnaast is het mogelijk dat we je persoonsgegevens gebruiken voor marktonderzoek en research & development binnen Freesun. We zijn altijd bezig om ons productaanbod, onze diensten, IT-systemen, beveiliging, kennis en de manier waarop we met je communiceren te ontwikkelen en te verbeteren.
Personalisatie gebruikerservaring
Het kan zijn dat je advertenties en andere marketingcommunicatie van Freesun voorbij ziet komen die bij jou passen. Doordat we naar je surfgedrag kijken, kunnen wij ervoor zorgen dat je aanbiedingen ziet die aansluiten op jouw interesses. We proberen namelijk te voorspellen in welke andere producten, diensten en informatie je eventueel geïnteresseerd bent en dus relevanter voor jou zijn.
Wanneer je liever geen gepersonaliseerde informatie van ons ontvangt, dan kun je je voorkeuren altijd online, telefonisch of schriftelijk (bijvoorbeeld via info@freesun.nl) of door het uitschrijven van de nieuwsbrief doorgeven. We passen onze gegevens dan zo snel mogelijk aan.
Contact
We gebruiken je persoonsgegevens wanneer je contact met ons opneemt, bijvoorbeeld via e-mail, post, telefoon of sociale media.
Marketingcommunicatie
Wanneer je van tevoren hebt aangegeven dat je marketingcommunicatie wilt ontvangen of eerder met ons op reis bent geweest, zullen we je relevante reisaanbiedingen of nieuws over onze diensten sturen. Je kunt deze instellingen op elk moment aanpassen via de nieuwsbrief, onze website, telefonisch of per e-mail via info@freesun.nl. Je kunt dan nog steeds serviceberichten van ons ontvangen in het kader van je boeking.
Werving en selectie
Als je solliciteert op een van onze vacatures, verwerken we de gegevens die je aan ons verstrekt om te besluiten of we je al dan niet uitnodigen voor een gesprek en om te besluiten of we je een baan aanbieden.
HET DELEN VAN PERSOONSGEGEVENS MET LEVERANCIERS EN PARTNERS
We delen je persoonsgegevens met de leveranciers van je reis, zoals luchtvaartmaatschappijen, hotels en vervoersbedrijven. Ook delen we je persoonsgegevens met externe dienstverleners, zoals IT-dienstverleners. Met deze derden maken wij afspraken over de zorgvuldige verwerking van persoonsgegevens.
Soms delen we persoonsgegevens om onze wettelijke rechten vast te leggen, uit te oefenen of te verdedigen; in dit verband kunnen we persoonsgegevens aan anderen leveren om fraude tegen te gaan. Als we persoonsgegevens met andere organisaties delen, maken we duidelijke afspraken dat zij je gegevens veilig bewaren en deze niet voor hun eigen marketingdoeleinden gebruiken. Daarnaast kunnen wij persoonsgegevens delen met overheidsinstanties of autoriteiten voor zover dit noodzakelijk is ter nakoming van wettelijke verplichting of een bevoegd gegeven bevel van een autoriteit.
Tot slot: we delen alleen de noodzakelijke persoonsgegevens met onze leveranciers en partners. Dat betekent dat zij alleen toegang krijgen tot de gegevens die nodig zijn om je hun diensten te kunnen leveren.
HET DELEN VAN PERSOONSGEGEVENS BINNEN FREESUN
Onze privacyverklaring is van toepassing op alle diensten die de Freesun aanbiedt. Een uitzondering zijn de diensten die hun eigen privacyverklaring hebben, waarin deze privacyverklaring van Freesun niet is opgenomen.
Voor zover noodzakelijk, kunnen we je persoonsgegevens delen met andere vennootschappen binnen de groep of binnen de Freesun. Dit doen we alleen om je de gewenste diensten te kunnen leveren, om onze diensten en dagelijkse bedrijfsvoering te beheren en te verbeteren, om je gebruikservaring te personaliseren of om in contact met je te komen indien van toepassing en voor marketingdoeleinden of marktonderzoek.
HET BESCHERMEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS
We nemen passende beveiligingsmaatregelen om je gegevens te beschermen tegen onopzettelijk verlies en tegen ongeoorloofd(e) toegang, gebruik, verandering en bekendmaking. Zelf ben je ook verantwoordelijk als het gaat om de bescherming van jouw gegevens door bijvoorbeeld niet je wachtwoord of boekingsgegevens met derden te delen.
Het komt voor dat we je persoonsgegevens buiten de Europese Economische Ruimte (EER) overdragen en/of opslaan. Deze gegevens worden verwerkt door organisaties buiten de EER die voor ons of een van onze leveranciers werken. Ook dan hebben we passende maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beschermen en in overeenstemming met deze verklaring te verwerken. Deze beschermende maatregelen omvatten onder meer contractbepalingen en geschikte beveiligingsmaatregelen.
BEWAARTERMIJNEN
Bewaren van de gegevens doen we net zo lang als nodig is voor de doelen zoals omschreven in deze privacyverklaring én voor het naleven van wetten en regelgeving. Meer bepaald bewaren we persoonsgegevens die we verkrijgen in het kader van boekingen, aankopen of ter uitvoering van andere overeenkomsten voor zo lang als nodig om je boeking(en) af te handelen, waaronder mede begrepen administratie, feedback, klachten, schade, verzekeringen ed. Na afhandeling bewaren wij gegevens nog maximaal vier jaar voor marketingdoeleinden. Na afloop van die termijn worden de gegevens gewist, tenzij de gegevens op basis van een wettelijke plicht langer moeten worden bewaard. Dit laatste geldt in ieder geval voor de betalingsgegevens die onder de fiscale bewaarplicht zeven jaar moeten worden bewaard.
Persoonsgegevens die verkrijgen omdat je contact met ons opneemt via e-mail, post, telefoon of sociale media bewaren we zo lang als nodig is om je verzoek af te handelen en op te volgen. Vervolgens kunnen we je gegevens nog vier jaar bewaren voor marketingdoeleinden.
Persoonsgegevens die we verkrijgen in het kader van sollicitaties worden – als je niet wordt aangenomen – verwijderd uiterlijk 1 maand na het afronden van de sollicitatieprocedure, tenzij je toestemming hebt verleend voor het bewaren van je gegevens voor toekomstige vacatures.
Na de bewaartermijnen wissen we je persoonsgegevens. Het kan zijn dat we je gegevens anonimiseren voor analytische, historische of andere zakelijke doeleinden.
COOKIES EN SOORTGELIJKE TECHNOLOGIEËN
Cookies zijn kleine gegevensbestanden die tijdens het internetten worden opgeslagen op je computer, laptop of smartphone. Wij gebruiken cookies om je te herkennen als je ons bezoekt. Cookies zorgen er ook voor dat je bezoek aan onze sites interessanter wordt. Met cookies kunnen we je namelijk vakanties laten zien waarvan we weten dat ze je aanspreken. Meer informatie vind je terug in onze aparte cookieverklaring.
LINKS NAAR ANDERE WEBSITES
Onze websites kunnen links bevatten naar websites die door andere organisaties met eigen privacyverklaringen worden beheerd. Zorg ervoor dat je deze voorwaarden en privacyverklaring goed doorleest voordat je persoonsgegevens invoert op de website van een andere organisatie; wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de websites van andere organisaties.
FUNCTIES VOOR SOCIALE MEDIA
Onze websites kunnen links bevatten naar websites die door andere organisaties met eigen privacyverklaringen worden beheerd. Zorg ervoor dat je deze voorwaarden en privacyverklaring goed doorleest voordat je persoonsgegevens invoert op de website van een andere organisatie; wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de websites van andere organisaties.
JOUW RECHTEN EN KLACHTEN
Uiteraard kun je altijd bij je eigen persoonsgegevens op onze websites. Die gegevens zijn gekoppeld aan je account of aan de boeking van je reis. Daarnaast heeft iedere persoon van wie wij gegevens verwerken de volgende rechten:
Recht op inzage van je persoonsgegevens
Je hebt recht op inzage in je persoonsgegevens. Dit houdt in dat je kunt opvragen welke persoonsgegevens er van je zijn geregistreerd en voor welke doelen die gegevens worden gebruikt.
Recht op correctie of verwijdering van je persoonsgegevens
Je hebt het recht om je persoonsgegevens te laten verbeteren als deze gegevens onjuist zijn. Je kunt ook een verzoek doen om je gegevens te verwijderen. Wij kunnen hier alleen aan voldoen als we niet verplicht zijn om je gegevens te bewaren of de gegevens nog nodig hebben om diensten aan je te kunnen leveren.
Recht van verzet en recht op beperking van het gebruik
Je hebt een aantal mogelijkheden om je te verzetten tegen verder gebruik van je gegevens. Ook als je in een eerder stadium toestemming hebt gegeven, kunt je je verzetten tegen verder gebruik van je gegevens of je toestemming intrekken. Tegen het gebruik van je persoonsgegevens kun je kosteloos bezwaar maken indien je persoonsgegevens worden gebruikt voor andere doelen dan noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst of noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting.
Recht op dataportabiliteit
Je kunt een verzoek doen om de gegevens die wij van je hebben ook zelf (elektronisch) te verkrijgen.
Mocht je een van deze rechten willen uitoefenen, dan kun je een verzoek indienen via het e-mailadres info@freesun.nl
We doen ons best om zo goed mogelijk om te gaan met je persoonsgegevens. Als je toch een klacht hebt over de manier waarop we je persoonsgegevens verzamelen, opslaan of gebruiken, laat het ons dan weten door je schriftelijke vraag of klacht te richten aan de Afdeling Juridische Zaken en/of Functionaris Gegevensbescherming.
Postadres:
Kievitlande 6
2641RH Pijnacker
E-mailadres:
info@freesun.nl
Mocht je niet tevreden zijn met onze reactie, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via de website www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
Voordat we je verzoek of klacht in behandeling nemen, kunnen we je om extra informatie vragen om je identiteit te bevestigen. Ook als je namens iemand anders contact met ons opneemt, kunnen we je vragen om extra informatie. Dat doen we om er zeker van te zijn dat je gerechtigd bent zo'n verzoek of klacht in te dienen.
WIJZIGINGEN IN DEZE VERKLARING
Deze verklaring vervangt alle eerdere versies. We kunnen deze verklaring op elk moment aanpassen, dus kijk regelmatig op onze website(s) of er updates zijn. Als het om ingrijpende wijzigingen gaat, zullen we een duidelijke mededeling op onze website(s) plaatsen, eventueel met een elektronische kennisgeving over de wijzigingen in de privacyverklaring.
Laatst bijgewerkt: juli 2018